• Sepanduk mengenai produk

Pizza Skillet Vegetarian

KAEDAH:

 1.Dalam mangkuk kecil, masukkan air suam dan ragi kering aktif dan kacau hingga sebati. Biarkan selama 10 minit sementara ragi larut.

 2. Setelah larut, dalam mangkuk besar satukan tepung, garam, gula, minyak dan ragi dan air yang larut. Gaul sebati dengan garpu untuk membuat adunan melekit.

 3. Masukkan adunan ke dalam mangkuk bersih. Selama satu jam berikutnya, lakukan 4 set regangan dan lipatan, satu set setiap 15 minit. Peregangan dan lipatan adalah ketika anda mengambil sisi bola doh dan meregangkannya ke atas dan melipatnya di atasnya. Untuk setiap set, peregangkan adunan dan lipat lebih dari 4 kali, putar mangkuk seperempat putaran setiap kali. Gunakan tangan basah ketika melakukan lipatan kerana ini menghentikan adunan melekat pada jari anda. Setelah lipatan selesai, tutup mangkuk dengan pinggan dan letakkan di dalam peti sejuk sekurang-kurangnya 5 jam, atau semalaman.

Keseluruhan_Pizza_square_LR_300x300
pizza_fold_elien_lewis_low_res_large

Penyediaan Pizza

1. Rebus kuali 30cm dengan 1 1 sudu minyak zaitun.

2. Ambil doh dari peti sejuk dan masukkan ke dalam wajan. Taburkan bahagian atas adunan dengan satu sudu besar minyak zaitun. Gunakan jari anda untuk memasukkan doh ke dalam kuali sehingga menutup seluruh permukaan bawah. Pastikan keseluruhan adunan dilapisi minyak zaitun. Sekiranya doh terus naik semasa anda menekannya, biarkan ia berada pada suhu bilik selama 10 minit sebelum mencuba lagi. Sekarang biarkan doh tahan selama 45 minit di tempat yang suam.

Pizza_Dough_low_res_large

3. Semasa adunan menjadi kalis, cincang atau potong seluruh daun halus, terutama daun bawang yang lebih sukar. Panaskan kuali atau kuali dengan api sederhana dan tambahkan 1-2 sudu minyak zaitun. Masukkan daun bawang yang dikisar dan ½ sudu teh garam. Tumis daun bawang selama 10 minit, kacau secara berkala semasa daun bawang menjadi lembut. Separuh masa memasak daun bawang masukkan bawang putih yang dihancurkan, thyme segar dan sudu besar jus lemon. Musim dengan lada dan garam tambahan jika diperlukan dan secukup rasa.

4.Hiriskan pucuk brussels menjadi kepingan dan potong kasar tomato kering. Masukkan sayur brussel dengan ½ sudu minyak zaitun, kulit lemon dan ½ sudu teh garam. Ketepikan mereka.

5. Setelah adunan selesai dikisar, panaskan oven hingga 220 ° C (kipas 200 ° C). Taburkan ½ cawan keju mozzarella parut ke atas adunan. Masukkan daun bawang dan ratakan sehingga rata. Susun pucuk brussels dan tomato yang dijemur di atas daun bawang. Teratas dengan baki keju mozzarella ½ cawan dan keju parmesan.

6. Bakar pizza di dalam oven di rak bawah, selama sekitar 16-18 minit sehingga bahagian atasnya berwarna keemasan dan bahagian bawahnya dimasak dan garing. Setelah pizza dikeluarkan dari oven, segera jalankan pisau di sepanjang wajan untuk menghentikan keju melekat di sisi. Kemudian anda boleh mengangkat bahagian bawah pizza dengan spatula untuk memastikan bahagian bawahnya berwarna keemasan.

7. Teratas pizza panas dengan thyme segar, potong dan hidangkan semasa panas.


Masa pengeposan: 13 Jul-2020