• Sepanduk mengenai produk

20141106-besi-besi-mitos-1-ibu jari-1500xauto-4147251

Ikuti amalan terbaik ini untuk membersihkan besi tuang untuk memastikan memasak besi tuang anda selama beberapa generasi.

Membersihkan besi tuang memang mudah. Pada pendapat kami, air panas, kain lap atau tuala kertas yang kukuh, dan sedikit minyak siku adalah semua keperluan besi tuang anda. Jauhkan dari pembalut, bulu keluli dan pembersih pelelas seperti Rakan Barkeeper kerana mereka cenderung menggosok tepat melalui bumbu, kecuali jika anda merancang untuk membumbui semula musim setelah membersihkan diri.

Terdapat banyak perdebatan mengenai sama ada menggunakan sabun besi tuang atau tidak. Sekiranya anda menghadapi kotoran yang sukar, atau anda merasa lebih selesa dengan sedikit sabun, carilah. Anda tidak akan menyakiti apa-apa. Jangan rendam wajan anda dengan air sabun. Kami akan mengulanginya: jangan sekali-kali merendam wajan anda di singki. Air harus digunakan sebentar dan kemudian kuali harus dikeringkan sepenuhnya. Sebilangan orang suka memanaskan wajan mereka di atas dapur setelah mencuci dan mengeringkan untuk memastikannya betul-betul kering, dan ini bukan idea yang buruk.

Langkah demi langkah:

  1. Biarkan wajan anda sejuk.
  2. Letakkan di sinki di bawah air yang mengalir panas. Tambahkan sebilangan kecil sabun pinggan lembut jika anda mahu.
  3. Gosok serpihan makanan dengan tuala kertas yang kukuh, span lembut atau sikat pinggan dan bilas hingga bersih. Pembersih kasar dan pembersih yang tidak bersih
  4. Keringkan kuali anda dengan segera dan sepenuhnya untuk mengelakkan karat.
  5. Letakkan kembali wajan anda dengan api kecil selama beberapa minit untuk memastikannya kering sepenuhnya.

Jangan sekali-kali meletakkan wajan anda di mesin basuh pinggan mangkuk. Mungkin akan bertahan tetapi kami tidak mengesyorkannya.


Masa pengeposan: 10 April-2020