• כרזה על מוצר

מהם תנורים הולנדיים?

תנורים הולנדיים הם סירי בישול גליליים, מד כבד, עם מכסים צמודים, שניתן להשתמש בהם בחלק העליון או בתנור. קונסטרוקציית המתכת הכבדה או הקרמיקה מספקת חום קורן קבוע, אחיד ורב כיווני למזון המתבשל בפנים. עם מגוון רחב של שימושים, תנורים הולנדים הם באמת כלי בישול לכל מטרה.
מסביב לעולם
תנורים הולנדים, כפי שהם מכונים כיום בארצות הברית, שימשו במשך מאות שנים, בתרבויות רבות ושונות, ושמות רבים. פיסת כלי הבישול הבסיסית ביותר תוכננה במקור עם כפות רגליים לשבת מעל אפר חם באח עצים או פחם. מכסי התנורים ההולנדים היו בפעם אחת קעורים, כך שניתן היה להניח גחלים חמות מעל כדי לספק חום מלמעלה וגם מלמטה. בצרפת סירים רב-שימושיים אלה מכונים קוקוטים, ובבריטן הם מכונים פשוט קדירות.
שימוש
בתנורים הולנדיים מודרניים ניתן להשתמש על כיריים הדומות לאדנית או בתנור כמו צלחת אפייה. המתכת הכבדה או הקרמיקה יכולה לעמוד במגוון רחב של טמפרטורות ושיטות בישול. כמעט כל משימת בישול יכולה להתבצע בתנור הולנדי.

מרקים ותבשילים: תנורים הולנדיים מושלמים למרקים ולתבשילים בגלל גודלם, צורתם ובנייתם ​​העבה. המתכת הכבדה או הקרמיקה מוליכים חום היטב ויכולים לחמם את האוכל לפרקי זמן ארוכים. זה שימושי למרקים, תבשילים או שעועית.
קלייה: כאשר הם מונחים בתוך תנור, תנורים הולנדים מוליכים חום ומעבירים אותו למזון שבפנים מכל הכיוונים. היכולת של כלי הבישול להחזיק את החום פירושה שפחות אנרגיה נדרשת לשיטות בישול ארוכות ואטיות. המכסה העמיד בתנור מסייע בשמירת הלחות ומונע ייבוש בזמן בישול ארוך. זה הופך את התנורים ההולנדים למושלמים לצליית בשרים או ירקות איטיים.
טיגון: היכולת להוביל חום היא הכוכב שוב בכל הנוגע לשימוש בתנור הולנדי לטיגון עמוק. תנורים הולנדים יחממו שמן באופן שווה, ויאפשרו לבשלן לשלוט מקרוב על הטמפרטורה של שמן המטגן. יש להשתמש בתנורים הולנדיים אמייליים בטמפרטורות הגבוהות המשמשות לטיגון עמוק, לכן הקפד לבדוק עם היצרן.

לחם: תנורים הולנדיים משמשים כבר זמן רב לאפיית לחם ומאפים אחרים. החום הקורן פועל באופן דומה לאח אבן של תנור לחם או פיצה. יתר על כן, המכסה שומר על לחות ואדים, היוצרים קרום פריך רצוי.
קדירות: היכולת של תנור הולנדי להעביר מכיריים לתנור הופכת אותם לכלי המושלם לקדירות. ניתן להקפיץ בשרים או ארומטים בתנור ההולנדי בזמן הכיריים, ואז ניתן להרכיב את התבשיל ולאפות אותו באותו סיר ממש.

זנים
תנורים הולנדיים מודרניים ניתן לחלק לשתי קטגוריות בסיסיות: ברזל יצוק חשוף או אמייל. לכל אחד מהם סט משלו של יתרונות, חסרונות ושימושים מיטביים.

ברזל יצוק חשוף: ברזל יצוק הוא מוליך חום מצוין והוא חומר כלי הבישול המועדף על שפים רבים. המתכת יכולה לעמוד בטמפרטורות גבוהות במיוחד ללא השפלה, מה שהופך אותה לשימושית למגוון רחב יותר של יישומים. כמו בכל כלי הבישול מברזל יצוק, יש לנקות ולדאוג לשמירה על שלמות הברזל. אם מטפלים כראוי, תנור הולנדי טוב מברזל יצוק יכול להימשך דורות. תנורים הולנדיים מברזל יצוק משמשים בדרך כלל לקמפינג מכיוון שניתן להציב אותם ישירות על להבה פתוחה.
אמייל: תנורים הולנדיים אמייליים יכולים להיות בעלי ליבת קרמיקה או מתכת. כמו ברזל יצוק, קרמיקה מוליכה חום בצורה טובה במיוחד ולכן משמשת לעתים קרובות לייצור תנורים הולנדים. תנורים הולנדיים באמייל אינם דורשים טכניקות ניקוי מיוחדות, מה שהופך אותם למושלמים עבור אלה המעוניינים בנוחות. אמייל אמנם עמיד במיוחד.

7HWIZA


זמן פרסום: 13 ביולי 13-20